حمل 10, 1397 11:30 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایران برای کمک به صلح و ثبات افغانستان آماده است
    عراقچی: ایران برای کمک به صلح و ثبات افغانستان آماده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وضعیت کنونی افغانستان را نگران کننده خواند و بر آمادگی تهران برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان با همکاری ازبکستان تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس صلح افغانستان در تاشکند ازبکستان، در دیدار «عبدالعزیز کامل اف» Abdulaziz Kamilov  وزیر امورخارجه این کشور از سیاست های جدید دولت ازبکستان و رویکرد همکاری و همگرایی منطقه ای رییس جمهوری این کشور استقبال کرد و ابتکار وی را برای برگزاری کنفرانس صلح افغانستان ستود.

عراقچی با ابراز خرسندی از گسترش روابط ایران و ازبکستان در همه زمینه ها بویژه اقتصادی، ابراز امیدواری کرد، همکاری بازرگانی، اقتصادی و حمل و نقلی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد تا ظرفیت های موجود در روابط اقتصادی محقق شود.

«عبدالعزیز کامل اف» نیز در این دیدار با اشاره به تغییر فضای سیاسی روابط ازبکستان با ایران، از همکاری دو کشور برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان ابراز خرسندی کرد.

کامل اف با استقبال از برنامه سفر آینده رییس جمهوری اسلامی ایران به تاشکند، از آمادگی ازبکستان برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با تهران خبر داد.

کنفرانس تاشکند با عنوان «صلح در افغانستان، همکاری امنیتی و ارتباطات منطقه‌ای» روز سه‌شنبه(27 مارس/7حمل) با شرکت رئیسان جمهوری ازبکستان و افغانستان و نمایندگان ۲۵ کشور و سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در پایتخت ازبکستان برگزار شد.

 

کلیدواژه