تجلیل عبدالله عبدالله از جشن نوروز
(last modified 1397-01-15T07:14:28+00:00 )
حمل 15, 1397 11:44 Asia/Kabul
  • تجلیل عبدالله عبدالله از جشن نوروز

رییس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در مراسم ویژه تجلیل از نوروز در کابل (پایتخت افغانستان )گفت، نوروز نمونه یک فرهنگ و تمدن بزرگ جهانی است که باید از آن پاسداری شود .

به گزارش ایرنا ،عبدالله عبدالله دیشب سه شنبه شب در مراسم ویژه نوروز در تالار وزارت امور خارجه افغانستان در کابل افزود، جشن نوروز، نماد همگرایی و همدیگر‌پذیری میان مردمان کشورهای حوزه نوروز پنداشته می ‌شود. 

عبدالله عبدالله تاکید کرد ،دولت وحدت ملی افغانستان در سال جدید در زمینه بهبود وضعیت، تامین صلح و امنیت تمرکز بیشتر خواهد کرد. 

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این مراسم گفت، نوروز یک جشن مهم و تاریخی است که اهمیت و جایگاه آن فراتر از منطقه است.

ربانی با ابراز خرسندی از تجلیل نوروز افزود ، سال ‌نو پیام‌آور صلح و خوشبختی برای مردم افغانستان و میلیون‌ها انسان حوزه نوروز و منطقه باشد. 

عید نوروز که جشنی با ریشه ایرانی است در 12 کشور جهان به رسمیت شناخته می‌شود و در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قزقیزستان و آلبانی با همین نام «نوروز» در تقویم رسمی‌شان تعطیل است.

مجمع عمومی سازمان ملل هم 4 حوت 1388 با تصویب قطعنامه‌ای، روز 1 حمل را در چارچوب ماده 49 منشور سازمان ملل متحد و تحت عنوان فرهنگ صلح به عنوان «روز جهانی نوروز» نام‌گذاری کرد. 

کلیدواژه