ولایتی: ایران برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد
(last modified 1397-01-16T08:25:38+00:00 )
حمل 16, 1397 12:55 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی پیشرفت‌های بسیاری داشته است و برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.

«علی اکبر ولایتی» روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد  ایران در جمع خبرنگاران درباره اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حضور کشورش در سوریه تصریح کرد: بیش از 7 سال است که آمریکا و متحدانش مانند رژیم اسرائیل و عربستان به دنبال این هستند که حکومت قانونی سوریه را برکنار کنند اما نتوانستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل افزود: آمریکا و برخی از کشورهای جهان جنگی علیه سوریه راه انداختند اما امروز با شکست مواجه شده‌اند و مجبور به خارج شدن از این کشور شدند.

ولایتی گفت: امروز ایران در کنار سوریه، عراق و لبنان در خط مقاومت حرف اول را می‌زنند و با اقتدار در خط مقدم ایستادگی خواهند کرد و اجازه دخالت در امور مقاومت را به هیچ کشوری نخواهند داد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل همچنین با بیان اینکه ایران مقتدرانه به راه خود که حمایت از استقلال و تمامیت ارضی است ادامه می‌دهد، خاطر نشان کرد: ایران از هدف خود که پیشرفت در حوزه علمی است دست نخواهد کشید و در کنار کشورهای منطقه و در خط مقدم مقاومت خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که کشورش به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی در سوریه حضور نظامی دارد، روز سه شنبه سوم آوریل (14 حمل 1397) اعلام کرد: اگر سعودی‌ها خواهان ماندن آمریکا در سوریه هستند، باید هزینه مالی این کار را بپردازند. «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی از حامیان گروه های تروریستی در سوریه،  30 مارس (10 حمل 139) از واشنگتن خواسته بود نیروهای خود را از سوریه خارج نکند.