حمل 16, 1397 13:01 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا موجب ناامنی‌ منطقه شده است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای پاکستانی خود گفت: ‌آمریکایی‌ها با نقشه‌های شوم، ‌موجب ناامنی، بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه شده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در دیدار «خرم‌دستگیر‌خان» وزیر دفاع پاکستان در حاشیه اجلاس بین المللی امنیتی مسکو افزود: کشورهای منطقه نباید اجازه دهند آمریکایی‌ها نقشه‌های شوم خود را بر خلاف منافع کشورهای منطقه اعمال و موجب ناامنی، بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه شود.

وزیر دفاع ایران از آمادگی تهران برای افزایش و ارتقاء تعاملات با اسلام آباد در حوزه‌های نظامی، دفاعی، فنی و تخصصی خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های مهم ایران و پاکستان ‌تعیین‌کننده و باعث رشد و توسعه  مناسبات است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تعامل و گفت‌و‌گوهای دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و نظامی بتواند موجب افزایش صلح و ثبات در منطقه و بسترساز گسترش تعاملات دو کشور باشد.

«خرم‌دستگیر‌خان» وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به ناامنی‌های موجود در غرب آسیا نیاز است تا دو کشور برادر و همسایه گفت‌و‌گو‌های بیشتری داشته باشند تا نسبت به حل مشکلات منطقه اقدام کنند.

وزیر دفاع پاکستان خاطرنشان کرد: بدون استقرار صلح و امنیت نمی‌توان به پیشرفت و آرامش در منطقه دست یافت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز پنجشنبه پس از سفر دو روزه به روسیه و شرکت در اجلاس بین المللی امنیتی مسکو به تهران بازگشت.  

کلیدواژه