قاسمی: جاه‌طلبی ولیعهد سعودی به بیماری لاعلاج و مزمن بدل شده است
(last modified Sat, 07 Apr 2018 05:21:10 GMT )
حمل 18, 1397 09:51 Asia/Kabul
  •  قاسمی: جاه‌طلبی ولیعهد سعودی به بیماری لاعلاج و مزمن بدل شده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: جاه‌طلبی ولیعهد بداندیش سعودی از حد و اندازه برون شده است و می‌رود تا به یک بیماری لاعلاج و مزمن بدل شود.

«بهرام قاسمی» روز جمعه در واکنش به ادعاهای جدید و ضد ایرانی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در گفت و گو با نشریه آمریکایی «تایم»، افزود: این تازه از راه رسیده و جویای قدرت، چشم خود را بر واقعیت‌های تاریخی و هفت دهه جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی فرو بسته و در خیانتی بزرگ و آشکار به آرمان فلسطین، دَم از شناسایی و همسویی کشورش با این رژیم نامشروع می‌زند.‏‎

ولیعهد عربستان‌سعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با نشریه آمریکایی «تایم»؛ ایران را دشمن مشترک برای ریاض و تل‌آویو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، هشدار داد: همه توطئه‌های تفرقه‌افکنانه سالیان اخیر درمیان کشورهای اسلامی و ایجاد و گسترش گروههای تروریستی و افراط گرا همانند داعش، با هدف بروز نفاق و انشقاق در جهان اسلام و فراموشی تدریجی آرمان فلسطین و ایجاد حاشیه امن برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی طراحی و اجراء شده است.

قاسمی، تصریح کرد: سیاست‌های دوران اخیر سعودی‌ها یک تراژدی بسیار غم‌انگیز است که کشوری اسلامی با آن همه ادعاهای پر طمطراق خود را تا سطح یک مجیزگوی رژیم اشغالگر قدس تنزل دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: مذلت و خودزنی فرجام شومی برای مسببان این عقبگرد تاریخی به همراه خواهد داشت و به عنوان ننگی بزرگ برای عربستان در روند تحولات جهان اسلام ثبت خواهد شد.

کلیدواژه