بروجردی: حمله شیمیایی در دوما برای متهم‌سازی دولت سوریه است
(last modified Tue, 10 Apr 2018 10:36:13 GMT )
حمل 21, 1397 15:06 Asia/Kabul
  • بروجردی: حمله شیمیایی در دوما برای متهم‌سازی دولت سوریه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: حمله شیمیایی در دومای سوریه توسط گروه های تروریستی با هدف متهم سازی دمشق انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران درباره دلایل حمله شیمیایی به دومای سوریه پس از آزادسازی غوطه شرقی افزود: حمله شیمیایی رخ داده اولین دفعه ای نیست که توسط گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل و با هدف متهم سازی دولت سوریه انجام شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران گفت: حمله شیمیایی در سوریه، اقدام رذیلانه ای که چند مرتبه انجام شده و رسانه های آمریکایی نیز از آن حمایت کردند، در حالیست که سوریه در سال های ابتدایی وقوع بحران ابزارهای شیمیایی خود را از دور خارج کرد و کارشناسان و بازرسان سازمان ملل متحد رسما آن را تایید کردند.

بروجردی با اشاره به اینکه اقدام مذکور و اتهام زنی ها، حلقه ای از زنجیره جنایت های تروریست ها است، افزود:  با توجه به وضعیت مناسب دولت سوریه و بر اساس محاسبات سیاسی و نظامی دلیل برای استفاده از سلاح های شیمیایی وجود ندارد.

منابع نزدیک به تروریست‌ها مدعی شدند، هواپیماهای نظامی ارتش سوریه، شامگاه شنبه، دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که براثر آن 75 نفر کشته و ده‌ها نفر مصدوم شدند.

کلیدواژه