عراقچی: آمریکا نمی تواند به تنهایی درباره برجام تصمیم بگیرد
(last modified 1397-01-21T12:25:48+00:00 )
حمل 21, 1397 16:55 Asia/Kabul
  • عراقچی: آمریکا نمی تواند به تنهایی  درباره برجام  تصمیم  بگیرد

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران گفت: برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه برجام متعلق به جامعه بین‌الملل و همه کشورهایی است که مذاکره کردند، افزود: برجام یک توافق مهم و روسیه از طرف‌های قوی آن است.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران که با شبکه "راشاتودی" گفت‌وگو کرده است، تصریح کرد: روسیه از طرف‌های اصلی در مذاکرات هسته ای با ایران بود و همانقدر که برجام به ایران متعلق است و به روسیه و به بقیه اعضای پنج به علاوه یک هم تعلق دارد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) موسوم به برجام از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای آن بدعهدی می‌کند.

عراقچی هم‌چنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش تنش در منطقه است و همه طرف‌های درگیر باید نسبت به این قضیه بسیار هوشیار باشند.

معاون وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: پیروزی‌های دولت سوریه در مقابل تروریستها و اقتدار مجدد بر اراضی این کشور، مسلماً بر دشمنان سوریه گران تمام خواهد شد و آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد مجدد تنش و گسترش درگیری‌ها انجام خواهند داد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روابط تهران- مسکو را نیز دارای اهمیت زیاد دانست و گفت:این روابط حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و استراتژیک را در برمی‌گیرد.

کلیدواژه