حمل 21, 1397 17:43 Asia/Kabul
  • ولایتی: نخبگان جهان اسلام برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به شرایط کنونی مسلمانان از نخبگان جهان اسلام خواست تا برای وحدت بیشتر امت اسلامی تلاش و راهکار اساسی ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» امروز (سه شنبه) در همایش بین المللی دو روزه «القدس وجهتنا» (قدس رویکرد و مقصد ما) در دمشق خاطرنشان کرد؛ مسلمانان و جوامع اسلامی در شرایط کنونی از هر زمان دیگری بیشتر به وحدت نیاز دارند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل افزود: اختلاف امری طبیعی در بین مسلمانان است، اما وحدت و اخوت، برای مقابله با دشمنان حیاتی است.

«علی اکبر ولایتی» همچنین با اشاره به شرایط فلسطینیان و قدس اشغالی گفت: توجه به قدس یعنی مبارزه با ظلم و ستم، که نتیجه آن ایجاد عدالت و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به بحران سوریه نیز اشاره و تصریح کرد؛ ملت سوریه علی رغم مشکلات جنگ، قدس و مظلومیت آن را فراموش نکرده است و آن را هدف اصلی خود می دانند.

ولایتی خاطرنشان کرد؛ تروریست های بیش از 80 کشور جهان با همکاری استکبار و اسرائیل غاصب علیه ملت و دولت سوریه جنگ به راه انداخته اند و در این جنایت تعداد زیادی از کودکان و زنان این کشور را کشتند و بیش از 40 درصد مردم سوریه را آواره کرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: گروه منحرف وهابیت محور تمامی حرکت های تروریستی علیه مردم منطقه می باشد و نظام فاسد و جاهل سعودی نیز تامین کننده مالی و تجهیزاتی آنها است.

ولایتی تاکید کرد: عقیده وهابیت بر تفرقه و نفاق میان مسلمانان استوار است و این فرقه از همان ابتدا با شعار تفرقه بین شیعه و سنی جنگ به راه انداخته است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، بنیانگذار تشکیل محور مقاومت اسلامی و آزادی قدس شریف در جهان اسلام را حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی این راه را همچنان ادامه می دهد.

کلیدواژه