حمل 22, 1397 08:33 Asia/Kabul
  • رکورد نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق برای ایران

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر در حاشیه خلیج همیشه فارس اعلام کرد: این نیروگاه پارسال هفت میلیارد و 400 میلیون کیلووات ساعت برق تولید و رکوردی جدید دراین زمینه از زمان راه‌اندازی تاکنون ثبت کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین غفاری» رئیس نیروگاه اتمی بوشهر روز سه‌شنبه، افزود: نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته، شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه سراسری برق در ایران تحویل داد.

«حسین غفاری» گفت: ویژگی مهم دیگر نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته، قابلیت در دسترس بودن بالای تولید برق بود که در مدت زمان بهره‌برداری، فقط 10 ونیم ساعت قطعی از شبکه سراسری برق داشت.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: این رکورد بیانگر این است که نیروگاه اتمی بوشهر موفق شده است با حفظ همه موارد ایمنی، دو درصد بیشتر از مقدار تعیین شده برق تولید کند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: درمجموع این نیروگاه از آغاز فعالیت تاکنون با استفاده از سوخت هسته‌ای بیش از ۲۸ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشته که نزدیک به ۲۶ میلیارد کیلووات ساعت آن تحویل شبکه سراسری برق در ایران شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر، تولید برق را از حدود هفت سال پیش آغاز کرده است. ساخت این نیروگاه، سمبل همکاری راهبردی ایران و روسیه به‌عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه است.

کلیدواژه