حمل 22, 1397 08:50 Asia/Kabul
  • رئیس پارلمان عراق: قدردان ایران هستیم

رئیس پارلمان عراق روز سه شنبه در دیدار «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مبارزه با تروریسم و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد و آن را ستود.

به گزارش رادیو دری، «سلیم الجبوری» همچنین با بیان اینکه عراق و جمهوری اسلامی ایران دارای مصالح و منافع مشترک هستند تصریح کرد روابط دو کشور باید در همه زمینه ها گسترش یاید.

سفیر ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط دو کشور خاطرنشان کرد دولت و ملت ایران همان طور که در دوران جنگ علیه تروریسم از عراق حمایت کردند، در دوران بازسازی نیز با قدرت در کنار دولت و ملت عراق خواهند ایستاد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان  با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران  خواست به بغداد در مبارزه با تروریست ها کمک کند.

نیروهای عراقی با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران، جمعه 17 نوامبر 2017 موفق شدند شهر «راوه» Rawa در استان الانبار (غرب عراق) (آخرین پایگاه داعش در عراق)  را آزاد کنند. با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

کلیدواژه