حمل 23, 1397 14:29 Asia/Kabul
  •  ضرورت گسترش همکاری‌ ایران و پاکستان در بخش ریلی، هوایی و دریایی

وزیر راه و شهرسازی ایران در نخستین برنامه‌کاری خود در اسلام‌آباد با وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

«عباس آخوندی» که صبح روز پنجشنبه برای توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش حمل و نقل به اسلام‌آباد سفر کرده است، در دیدار با «دمیر حاصل خان بیزنجور» Mir Hasil Khan Bizenjo وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان، بر راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر چابهار، جنوب شرق ایران، و بندر کراچی پاکستان، باهدف توسعه ترانزیت و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران، گفت: همکاری‌ها بین بنادر چابهار ایران و بندر گوادرGwadar پاکستان باید براساس قرارداد خواهرخواندگی بین دو بندر گسترش یابد.

عباس آخوندی قرار است در اسلام‌آباد با «خواجه سعد رفیق» Khawaja Saad Rafique وزیر راه آهن پاکستان هم دیدار  و گفت وگو کند.

بازدید از بنادر کراچی و گوادر نیز از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی ایران در سفر به پاکستان است. آخوندی در سفر به شهر لاهور نیز از مقبره علامه «اقبال لاهوری» شاعر معاصر پاکستان، قلعه‌لاهور، مسجد پادشاهی و دیگر اماکن تاریخی و قدیمی این شهر بازدید می‌کند.

کلیدواژه