قاسمی: مقامات فرانسوی تحت‌تاثیر ادعاهای ولیعهد سعودی قرار نگیرند
(last modified 1397-01-24T07:20:47+00:00 )
حمل 24, 1397 11:50 Asia/Kabul
  • قاسمی: مقامات فرانسوی تحت‌تاثیر ادعاهای ولیعهد سعودی قرار نگیرند

سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرد: مقامات فرانسوی تحت تأثیر ادعاها و ماجراجویی‌های ولیعهد بی‌تجربه و جنگ‌افروز سعودی قرار نگیرند.

«بهرام قاسمی» عصر پنجشنبه در واکنش به بخشی از بیانیه مشترک فرانسه و عربستان که در پایان سفر «محمد بن سلمان» به پاریس صادر و در آن اتهاماتی ضد ایران مطرح شده است، گفت: از فرانسه به‌عنوان یکی از اعضای 1+5 انتظار نمی‌رود تحت‌تأثیر القائات و اتهامات تکراری و دروغ عربستان که همواره برای مخالفت با برجام اقدام می‌کند، قرار گیرد. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران، افزود: برخلاف ادعای مطرح شده در بیانیه مشترک فرانسه و عربستان، ایران همواره در مسیر ثبات و امنیت کشورهای منطقه و مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی گام برداشته است و تنها راه بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه غرب آسیا را گفت وگو بین کشورهای این منطقه می‌داند. 

قاسمی، با بیان این که برنامه موشکی ایران صرفا موضوعی داخلی است نیز گفت: مقامات فرانسوی احتمالا می‌دانند برنامه موشکی ایران، بازدارنده و دفاعی است و ضد امنیت و منافع هیچ کشوری نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین ادعای مطرح شده در بیانیه مشترک فرانسه و عربستان درباره ارسال سلاح از ایران برای برخی از گروه‌ها و کشورها در منطقه را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، تصریح کرد: مقامات فرانسوی با توجه به خواست افکار عمومی مردم فرانسه، باید در سیاست‌های خود برای صادرات تسلیحات به عربستان، که مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد، تجدید نظر کنند. 

کلیدواژه