حمل 25, 1397 10:27 Asia/Kabul
  •  ایران حمله نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ایران ، حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را محکوم کرد و درباره  آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: ایران بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی مخالف کاربرد سلاح های شیمیایی است و در عین حال بهانه تراشی برای تجاوز به کشوری مستقل را به شدت غیر قابل قبول و محکوم می داند. 

وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه تجاوز به سوریه نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور است، تصریح کرد: بی شک آمریکا و متحدانش، که بدون وجود هیچگونه سند و مدرک اثبات شده ای و قبل از اعلام نظر نهایی سازمان منع و گسترش سلاح های شیمیایی ، ضد  سوریه اقدام نظامی کرده اند و خود را در جایگاه قاضی و پلیس جهانی فرض کرده‌اند، مسئول تبعات و عواقب منطقه ای و فرامنطقه ای این ماجراجویی هستند و باید پاسخگوی پیامدهای آن باشند.

وزارت امورخارجه ایران افزود: تجاوز نظامی آمریکا به سوریه در شرایطی است که واشنگتن چند روز قبل مانع محکومیت رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه شد، تا بار دیگر سیاست جانبدارانه و استانداردهای دوگانه خود را بیش از پیش برای جامعه جهانی آشکار سازد.

وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: سازمان ها و نهادهای بین المللی و کشورهای مستقل جهان باید این اقدام خودسرانه و یکجانبه ضد تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد را که بدون تردید منجر به تضعیف هرچه بیشتر بنیان های صلح و امنیت جهان و موجب بی ثباتی و ناآرامی های هر چه بیشتر در منطقه و نیز تقویت افراط گرایی و تروریسم خواهد شد، قویاً محکوم کرده و به رسالت تاریخی خود در قبال اینگونه رفتارهای هرج و مرج گرایانه بین المللی، عمل کنند.

کلیدواژه