حمل 25, 1397 20:00 Asia/Kabul
  •  روحانی: حمله آمریکا به سوریه حمایت آشکار از تروریسم بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را اقدامی برای تقویت تروریسم در منطقه دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه  با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه است،افزود: در شرایطی که تروریست ها هر روز در سوریه متحمل شکست جدید می شوند، تجاوز آمریکا و متحدانش به خاک سوریه قطعاً به معنای حمایت از گروههای شکست خورده می باشد.

روحانی با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی این کشور به هیچ عنوان نباید تغییر کند، تصریح کرد: حضور هر نیروی خارجی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور، خلاف قوانین بین المللی و نوعی تجاوز به خاک سوریه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: هیچ دولت خارجی نمی تواند درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد و تنها تصمیم گیر اصلی مردم سوریه هستند و جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و مردم سوریه  خواهد ماند.

«بشار اسد» نیز با تبریک عید مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) تاکید کرد: تجاوز آمریکا و متحدانش به آن کشور خللی در  اراده ملت و دولت سوریه در تداوم راه مقاومت، برجای نگذاشته است.

رئیس جمهوری سوریه با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی ملت و دولت ایران از ملت و دولت سوریه گفت: آمریکا و متحدانش پس از آنکه نتوانستند از راههای سیاسی به اهداف خود دست پیدا کنند، خلاف همه قوانین بین المللی به خاک سوریه تجاوز کردند.

کلیدواژه