حمل 25, 1397 20:30 Asia/Kabul
  •  توافق ایران و پاکستان برای گسترش همکاری های ترانزیتی

وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیرعامل بندر کراچی پاکستان برگسترش همکاری های ترانزیتی در کریدور شمال جنوب و افزایش همکاری ها بین بنادر دو کشور تاکید کردند.

­به گزارش رادیو دری، «عباس آخوندی» که از روز پنجشنبه گذشته به همراه هیاتی به پاکستان سفر کرده است، در بندرکراچی با «جمیل اختر» مدیرعامل این بندر دیدار و از تاسیسات و تجهیزات بندری و دریایی بندر کراچی در جنوب پاکستان بازدید کرد.

وزیر راه وشهرسازی ایران در دیدار با «دمیر حاصل خان بیزنجور» Mir Hasil Khan Bizenjo وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان، بر راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر چابهار، جنوب شرق ایران و بندر کراچی پاکستان، باهدف توسعه ترانزیت و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین ایران بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان را دو بندر مکمل دانست و گفت: روابط بنادر چابهار و گوادر باید براساس قرار داد خواهرخواندگی بین دو بندر افزایش یابد.

آخوندی تاکنون با وزیران امور کشتیرانی و دریانوردی، مسکن و راه آهن پاکستان دیدار و بر توسعه روابط دو کشور در بخش حمل و نقل تاکید کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ایران قرار است امروز شنبه در شهر لاهور پاکستان  از اماکن تاریخی این شهر از جمله مسجد شاهی، قلعه شاهی و آرامگاه علامه اقبال لاهوری بازدید و با برخی از رئیسان دانشگاههای ایالت پنجاب دیدار و گفت و گو کند.

کلیدواژه