بازتاب بیانات رهبری در رسانه های ژاپن و کره جنوبی
(last modified 1397-01-26T12:39:07+00:00 )
حمل 26, 1397 17:09 Asia/Kabul
  • بازتاب بیانات رهبری در رسانه های ژاپن و کره جنوبی

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه در رسانه های ژاپن و کره جنوبی بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا، خبرگزاری کیودو ژاپن اعلام کرد، حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران حمله نظامی آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه راجنایت خواندند و تاکید کردند، این حمله  نتایج بسیار مخربی بر کل منطقه دارد.

گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن می افزاید: رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران به آمریکا ودیگر متحدان غربی این کشور درخصوص پیامدهای این 'حمله جنایتکارانه' هشدار دادند واعلام کردند، این حمله علیه 'یک کشور مستقل و دارای حق حاکمیت و مردم سوریه' صورت گرفته است.

همچنین شبکه خبری 'ان اچ کی' ژاپن نیز گزارش کرد، مقام های ایران از جمله رییس جمهوری، وزیر خارجه و فرمانده سپاه پاسداران، حمله آمریکا و دیگر متحدان غربی این کشور به سوریه را محکوم کردند و آن را نقض مقررات بین المللی و حاکمیت سوریه دانستند.

روزنامه "هرالد تریبیون" کره جنوبی نیز در این باره نوشت، ایران هشدار داده است آمریکا و متحدان غربی این کشور باید منتظر پیامدهای مخرب این حمله باشند و آنها مسئول هر حادثه ای هستند که در این منطقه رخ دهد.

آمریکا به همراه بریتانیا و فرانسه، بامداد روزشنبه به بهانه استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، مناطقی ازاین کشور را هدف حمله  نظامی قرار داد.

کلیدواژه