حمل 27, 1397 17:09 Asia/Kabul
  •  هدف حمله آمریکا به سوریه حفظ آبرو و روحیه تروریست ها بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را عملیاتی نمایشی دانست و گفت: این حمله با هدف حفظ روحیه تروریست ها صورت گرفت.

آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، بیش از ۱۰۰ فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند.

«علاء الدین بروجردی» روز دوشنبه درحاشیه بازدید از سازمان ملی استاندارد ایران در کرج، غرب تهران، در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: آمریکایی ها طراح اصلی جنگ تحمیلی به سوریه در هفت سال گذشته بوده اند و بهمراه رژیم صهیونیستی و با کمک هم پیمانان اروپایی و منطقه ای تلاش کرده اند که در منطقه غرب آسیا بحران ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، تصریح کرد: آمریکایی ها پس از شکست در عراق به صورت نیابتی و با تشکیل هزاران تروریست از کشورهای جهان با هدف تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه تلاش کردند و پس از هفت سال خروجی این کارنامه شکست بوده است و به اهداف خود نرسیده اند.

بروجردی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه در سوریه کشوری مانند روسیه و ایران که پیوسته حامی مقاومت بوده، وجود دارند، این تهاجم فاقد ارزش نظامی و یک شکست سیاسی دیگری درکنار شکست های دیگر آمریکا در منطقه است.

وی تاکید کرد: به هم ریختگی امنیت منطقه که از سوی آمریکا، صهیونیست ها، انگلیس و فرانسه صورت می گیرد، با پاسخ جدی کشورهای منطقه مواجه خواهد شد.

 

کلیدواژه