تاکید روحانی و اردوغان بر گسترش روابط ایران و ترکیه
(last modified 1397-01-29T04:02:45+00:00 )
حمل 29, 1397 08:32 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی و اردوغان بر گسترش روابط ایران و ترکیه

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری ترکیه بر گسترش همکاری های دوکشور تاکید کردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور در همه حوزه های مورد علاقه را خواست دو ملت برشمرد و تاکید کرد؛ تسریع در اجرای توافقات به این روابط رو به توسعه، شتاب خواهد داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین تداوم همفکری و رایزنی های ایران و ترکیه را برای پیشبرد اهداف صلح دوستانه مشترک در منطقه ضروری خواند و با اشاره به تحولات روزهای اخیر در سوریه گفت: دو کشور باید با تقویت همکاریهای مشترک، اجازه ندهند تنش ها در این کشور افزایش یابد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با یادآوری دخالت‌ها و اقدامات مشکل آفرین آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد: اگر کشورهای حمله کننده به سوریه، واقعا دنبال عاملان حمله شیمیایی بودند چرا اجازه ندادند بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحقیقات خود را انجام دهند.

رجب طیب اردوغان هم  با استقبال از گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران - آنکارا در همه عرصه‌ها ابراز امیدواری کرد، سفر وزیر اقتصاد کشورش به تهران و نهایی کردن توافقهای دوجانبه، روند افزایش حجم مبادلات دو کشور را شتاب بخشد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه به وضعیت سوریه اشاره و با تاکید بر اینکه همکاری با ایران و روسیه برای  کاهش تنش در میدان و پیشبرد روند سیاسی در سوریه در اولویت است، گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه و جستجوی راهکارهای سیاسی برای پایان دادن به وضعیت موجود با تلاشهای مشترک امکان پذیر است.

کلیدواژه