حمل 29, 1397 09:34 Asia/Kabul
  • ایران: همدستی آمریکا و بریتانیا در بحران یمن شرم آور است

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد سه شنبه شب در بیانیه ای، جنگ تجاوزکارانه پادشاهی عربستان ضد یمن را دلیل تشدید بحران در این کشور دانست و تصریح کرد؛ همدستی آمریکا و بریتانیا در ایجاد این بحران شرم آور است.

به گزارش ایرنا، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در این بیانیه به اتهام زنی دوباره آمریکا و بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست روز سه شنبه شورای امنیت درباره یمن اشاره کرد و گفت: واشنگتن و لندن با تکرار اتهامات واهی علیه ایران به دنبال سرپوش گذاشتن بر نقش خود در ایجاد وضعیت اسفبار در یمن هستند.

نمایندگان آمریکا و بریتانیا در این نشست در اظهاراتی بی اساس، مدعی وجود نشانه هایی مبنی بر ارسال موشک و تجهیزات نظامی از سوی ایران به یمن شدند.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد؛ جمهوری اسلامی ایران، این تبلیغات بی اساس را به صورت قاطع رد می کند.

در بیانیه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل خاطرنشان شده است، باعث تاسف است که عربستان سعودی و حامیان جنگ طلبش به عنوان طرف اصلی مسئول این فاجعه بشری، تلاش دارند بر جرایم شرم آورشان با وارد آوردن اتهامات نادرست علیه دیگران یا تلاش برای گسترش بحران به خارج از مرزهای یمن سرپوش نهند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا، بریتانیا و چند کشور دیگر  از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

مقامات یمنی اما بارها تاکید کرده اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور برسند.