روحانی: گشایش‌های فراوان در مسیر توسعه روابط ایران و ترکیه ادامه یابد
(last modified 1397-01-30T04:01:55+00:00 )
حمل 30, 1397 08:31 Asia/Kabul
  • روحانی: گشایش‌های فراوان در مسیر توسعه روابط ایران و ترکیه ادامه یابد

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سالهای اخیر روز به روز گشایش‌های فراوانی در مسیر توسعه همه جانبه روابط ایران و ترکیه ایجاد شده است که باید این مسیر را درچارچوب منافع دو ملت برادر و همسایه، با قوت ادامه داد.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در دیدار «نیهات زیبکچی»Nihat Zeybekçi  وزیر اقتصاد ترکیه در تهران، با بیان اینکه دو کشور از اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار هستند، توسعه و تعمیق روزافزون روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران و آنکارا را به نفع دو ملت و برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان عنوان کرد.

روحانی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه همچنان از ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روزافزون روابط در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بی‌تردید در مسیر توسعه همکاری تجاری و اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور، تسهیل و ارتقاء بیشتر مناسبات بانکی از نقش بسزایی برخوردار است.

«نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه نیز که در صدر هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری به ایران سفر کرده است، دراین دیدار با اشاره به جلسات و مذاکرات خود در تهران گفت: ترکیه مصمم است موانع تسریع در تقویت بیش از پیش مناسبات اقتصادی دو کشور را برطرف کرده و گام‌های بلندی در مسیر تحکیم همکاری‌های دوجانبه بردارد.

زیبکچی خاطرنشان کرد: ترکیه اهمیت خاصی به توسعه روابط و برقراری همکاری همه جانبه با ایران قائل است و با ترسیم نقشه راه قصد دارد سطح همکاری‌های خود را با تهران بیش از پیش ارتقاء دهد.

کلیدواژه