عراقچی: با قوت از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنیم
(last modified 1397-01-30T04:20:02+00:00 )
حمل 30, 1397 08:50 Asia/Kabul
  • عراقچی: با قوت از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنیم

سید «عباس عراقچی» با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد که خصومت واشنگتن علیه تهران و برجام خدشه ای به منافع ایران وارد کند، گفت: با قوت از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنیم.

سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در رم (پایتخت ایتالیا) با «وینچنتسو امندولا» همتای ایتالیایی خود دیدار و درباره توافق هسته ای ایران (برجام) گفت وگو کرد.

«عباس عراقچی» در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما در رم با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی نیاز است با کشورهای مختلف، بویژه کشورهای اروپایی که با بحث برجام و مساله بینالمللی ارتباط ویژه ای دارند ارتباط بیشتری برقرار کرد، افزود: مذاکرات مطلوبی با مقامات ایتالیایی در خصوص مسئله برجام انجام داده است.
عراقچی در این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که در صورتیکه دولت امریکا در ماه آینده میلادی(12 مه) از برجام خارج شود، برخورد ایران در این رابطه چه خواهد بود، تاکید کرد: خروج امریکا از برجام با عکس العمل و واکنش قاطع و مناسب ایران مواجه خواهد شد وتهران برای هر حالتی آمادگی لازم را دارد.

سید «عباس عراقچی» که قرار است «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را در اجلاس صلح پایدار در نیویورک همراهی کند، پیش ازحضور در این اجلاس در سفر به چند کشور اروپایی و دیدار با مقامات این کشورها، موضوع برجام و سایر مسائل حساس بین المللی را بررسی خواهد کرد.

«عراقچی» بعد از ترک ایتالیا به ترتیب به کشورهای بلژیک و نروژ نیز سفر خواهد کرد و سپس برای شرکت در اجلاس صلح پایدار به نیویورک می رود. 

اجلاس صلح پایدار در روزهای 24 و 25 آوریل (4 و 5 ماه ثور) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا با ادعای این که توافق هستهای تنها منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند، خواهان تغییر مفاد برجام در راستای منافع واشنگتن است.

جهان برخلاف ترامپ خواهان حفظ برجام است.

کلیدواژه