ثور 01, 1397 10:35 Asia/Kabul
  • سفیر روسیه در تهران: برنامه موشکی ایران ارتباطی به برجام ندارد

سفیر روسیه در تهران تأکید کرد: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و سیاست منطقه ای تهران هیچ ربطی به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ندارد.

به گزارش رادیو دری،«لوان جاگاریان» Levan Jagarian  سفیر روسیه در تهران، روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره موضع روسیه در خصوص سیاست ضد برجامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: مسکو چندین بار تأکید کرده است که طرفدار تجدید نظر در متن برجام نیست.

جاگاریان با بیان اینکه برجام سندی بسیار خوب، متعادل و مقبول همه طرف ها است ، افزود: روسیه به نتایج مذاکراتی که پشت پرده در برخی پایتخت های اروپایی میان آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس انجام می شود صرف نظر از محتوای آن پایبند نیست زیرا بدون حضور روسیه، چین و ایران انجام می شود.

سفیر روسیه در ایران با ابراز تأسف از تلاش های ضدبرجامی آمریکا اظهار کرد: اینگونه اقدامات آمریکا این پرسش را مطرح می کند که «آیا می توان به دولت آمریکا اعتماد داشت؟»

جاگاریان تأکید کرد: سیاست فشار و تهدید آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس علیه ایران بی نتیجه خواهد ماند زیرا روسیه و چین چندین بار اعلام کرده اند که به برجام پایبند هستند.

سفیر روسیه در ایران همچنین از جابجایی تروریست های داعش توسط آمریکایی ها در استان های مختلف افغانستان خبر داد و گفت: مسکو چندین بار درباره انتقال تروریست های داعش از سوریه و عراق به افغانستان از آمریکایی ها سؤال کرده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

جاگاریان افزود: این سناریوی دوگانه آمریکایی هاست و آنان با آتش بازی می کنند.

کلیدواژه