ثور 01, 1397 13:45 Asia/Kabul
  •  روحانی: سیاست جدید ارزی ایران یک تودهنی به آمریکایی ها بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تهران در برابر هرگونه تصمیم آمریکایی ها درقبال برجام مشکلی نخواهد داشت گفت: سیاست جدید ارزی ایران اقدامی پیشدستانه و یک تودهنی به آمریکایی ها بود.

هیأت دولت در جلسه چهارشنبه گذشته خود به ریاست «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، یورو را جایگزین دلار در تکالیف ارزی کرد.

«حسن روحانی» روز شنبه در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت، با بیان اینکه در مسأله ارز، ایران یک تودهنی به اقدام احتمالی آمریکا برای خروج از برجام در 12 مه 2018 زد اظهار کرد: امید آمریکایی ها این بود که با اقدام خود در 12 مه، علیه ملت ایران قدم بردارند و ‏بازار داخلی را به هم بریزند اما دولت ایران با اقدام پیشدستانه، خیال مردم را راحت ‏کرد.

روحانی افزود: «چه برجام باشد چه نباشد، چه آمریکا در برجام بماند چه نماند، با این سیاست های جدید ارزی که آنها را اجرایی کرده ایم، تمام توطئه های آنها نقش بر آب خواهد شد.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تهران تمام تمهیدات لازم را برای هر نوع تصمیم آمریکایی ها در مواجهه با برجام اندیشیده است تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی ایران از ماه ها پیش خود را برای مواجهه با هر شرایطی آماده کرده است.

روحانی با بیان اینکه امروز آمریکا دچار سردرگمی شده است اظهار کرد: «آمریکایی ها امروز گرفتار مردی شده اند که نمی دانند یک ساعت بعد چه می خواهد بکند و همه نگاه ها به صفحه توئیتر این رئیس جمهور است تا بدانند دیشب چه خوابی دیده و صبح چه می خواهد بکند.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رئیس جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا یکی از نقاط عجیب و غریب در تاریخ معاصر است افزود: در تاریخ آمریکا چنین حاکمیتی بی سابقه است که امروز باعث نگرانی مردم این کشور شده و در سطحی دیگر بر نگرانی مردم جهان افزوده است.

کلیدواژه