ثور 02, 1397 16:57 Asia/Kabul
  • رئیس بخش ورزش یونسکو: ایران می تواند نماد فعالیت های ورزشی باشد

رئیس بخش ورزش سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) گفت: ایران می تواند نماد و نمونه فعالیت های ورزشی برای دیگر کشورها باشد.

به گزارش ایرنا، «الکساندر شیشلیک» ALEXANDER SCHISCHLIK رئیس بخش ورزش یونسکو روز یکشنبه در دیدار با «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان ایران در تهران افزود: ایران در زمینه سیاست های ورزش ملی رشد قابل توجهی داشته است و می تواند با یونسکو در حوزه ورزش همکاری های مشترک داشته باشد.

«شیشلیک» به نشست روز گذشته (شنبه) با استادان دانشگاه و دانشجویان رشته تربیت بدنی ایران و نقش جوانان در انتقال مفاهیم فرهنگی در ورزش اشاره کرد و افزود: از جوانان و نوجوانان می توان برای انتقال میراث فرهنگی استفاده کرد.

«مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان ایران نیز گفت: با توجه به سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش تعامل با جامعه بین المللی فعال در عرصه فرهنگی اجتماعی و ورزشی، ایران حضوری موثر و اثر گذار دارد.

سلطانی فر، به تاثیر برجام در برقراری ارتباط ایران با دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در زمینه ورزش تلاش شد، ارتباط ایران با دیگر کشورها با گرفتن میزبانی ها و برگزاری اردوها تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان ایران، همچنین از یونسکو به عنوان مهمترین نهاد بین المللی علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد که برای ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است نام برد و گفت: با در نظر گرفتن مصالح ملی و فرهنگی ایران، ارتباط با این نهاد بین المللی گسترش خواهد یافت.

کلیدواژه