ثور 03, 1397 17:14 Asia/Kabul
  •  آموزش زبان فارسی در 200 دانشگاه جهان

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی ایران، گفت: 200 دانشگاه در کشورها و قاره های مختلف جهان در حال آموزش زبان فارسی به دانشجویان هستند.

به گزارش ایرنا، «رضا مراد صحرایی» روز دوشنبه در همایش «وضعیت آموزش زبان فارسی در جهان» در تهران، افزود: در مراکز دانشگاهی قاره آسیا و کشورهای همسایه ایران، از جمله قزاقستان، ترکیه، چین، بنگلادش، ترکمنستان، روسیه، عراق، لبنان، سوریه و قطر، زبان فارسی تدریس می شود.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی ایران، به نگهداری بیش از 20 هزار نسخه خطی شامل آثار ایران و پاکستان در مرکز تحقیقات زبان فارسی در اسلام آباد پایتخت پاکستان اشاره و تصریح کرد: در هند هم در بیش از 40 نقطه زبان فارسی حتی تا مقطع دکتری تدریس می شود و هفته گذشته آموزش زبان فارسی در مقطع پسادکتری در دانشگاه پنجاب هند تصویب شد. 

وی همچنین گفت: زبان فارسی در پایتخت های اروپایی از جمله آتن، استکهلم، برلین، بلگراد، پاریس، رم، صوفیه، لندن، مادرید، وین و ورشو تدریس می شود و هفته گذشته دانشگاه علامه طباطبایی ایران در مادرید پایتخت اسپانیا مرکز آموزش زبان فارسی خیام راه اندازی کرد.

رضا مراد صحرای، با اشاره به آموزش زبان فارسی در آفریقا و استرالیا خاطر نشان کرد: تحصیل تاریخ، شرق شناسی، اهداف پزشکی، دین شناسی، اهداف نظامی، سیاسی و تجارت و گردشگری از اهداف فارسی آموزان برای آموزش و یادگیری این زبان است.

همایش «بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در جهان» روز دوشنبه با حضور فارسی آموزان روسیه و کره جنوبی در دانشگاه علامه طباطبایی ایران برگزار شد.

 

کلیدواژه