دریادار فدوی: عامل ناامنی های منطقه غرب آسیا، آمریکا است
(last modified 1397-02-04T04:09:14+00:00 )
ثور 04, 1397 08:39 Asia/Kabul
  •  دریادار فدوی: عامل ناامنی های منطقه غرب آسیا، آمریکا است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار فرمانده نیروی دریایی پاکستان گفت: ناامنی‌های زیادی در منطقه غرب آسیا اتفاق افتاده و عامل همه این ناامنی‌ها، آمریکایی‌ها هستند.

سردار دریادار «علی فدوی» روز دوشنبه در دیدار " ظفرمحمود عباسی" فرمانده نیروی دریایی پاکستان در حاشیه ششمین اجلاس بین‌المللی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران، افزود: ایران و پاکستان در یک منطقه قرار دارند و خسارات زیادی بر اثر تروریسم که منشأ آن آمریکا است، متحمل شده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، با بیان اینکه هرگونه ناامنی در منطقه، ایران و پاکستان را متأثر خواهد کرد، گفت: سیاست‌مداران و نظامیان پاکستان موضع‌گیری قاطعانه و متناسب در برابر حرف‌های نابخردانه رئیس جمهوری آمریکا گرفته‌اند.

دریادار فدوی، همچنین با ابراز خرسندی از تعامل و همکاری خوب نیروهای مسلح دو کشور در راستای منافع مشترک، اظهار کرد: ایران و پاکستان به عنوان «ید واحده اسلام» با هم‌افزایی و هماهنگی بیش از پیش می توانند، همکاری دفاعی خود را در حوزه های مختلف بویژه دریا افزایش دهند.

«ظفرمحمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان هم در این دیدار با قدردانی از اقدامات ایران در کمک به تامین امنیت آبهای منطقه، گفت: پاکستان احترام زیادی به مردم و کشور ایران قائل است ، همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک روابط نظامی دو کشور افزایش یابد.

 

کلیدواژه