ثور 04, 1397 12:01 Asia/Kabul
  •  ظریف: امیدواریم سران فرانسه و آلمان، ترامپ را تفهیم کنند

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر سران فرانسه و آلمان به واشنگتن تاکید کرد: توافق هسته‌ای به شکل کنونی آن در راستای منافع آمریکا و جامعه بین‌الملل است.

قرار است «امانوئل مکرون»  رئیس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه) و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز روز جمعه آینده 7 ثور 1397 در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کنند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی به نیویورک سفر کرده است در گفت و گو با رادیو "ان پی آر" تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور "مکرون" و پس از او صدراعظم "مرکل" از فرصت سفر خود به آمریکا استفاده کنند تا به "ترامپ" تفهیم کنند که توافق هسته‌ای به همان شکل کنونی‌اش در راستای منافع آمریکا و جامعه بین‌الملل است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم که آمریکا بخواهد به جهان این پیام را بفرستند که اگر با این کشور مذاکره کنید، پس از آن که به یک توافق دست یافتید، عقب خواهد رفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور تا 22 ثور 1397 فرصت دارد تا در رابطه با تداوم تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند؛ ترامپ خواهان اصلاح برجام بوده و هشدار داده است اگر این توافق تغییر نکند، آمریکا ازآن خارج می‌شود.  

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

 

 

کلیدواژه