شمخانی: اگر اروپا و آمریکا وارد خطوط قرمز ایران شوند، به طور قطع بازنده خواهند بود
(last modified 1397-02-04T11:07:40+00:00 )
ثور 04, 1397 15:37 Asia/Kabul
  • شمخانی: اگر اروپا و آمریکا وارد خطوط قرمز ایران شوند، به طور قطع بازنده خواهند بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: اگر اروپا با اشتباه راهبردی، تسلیم باج‌خواهی امریکا شود و برای جلب‌نظر "ترامپ" وارد خطوط قرمز ایران شود، به طور قطع بازنده اصلی این روند خواهد بود.

دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (سه‌شنبه) در تهران با اشاره به سفر «امانوئل مکرون» Emmanuel Macron رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به آمریکا با هدف متقاعد کردن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای پایبندی به تعهداتش در برجام تاکید کرد: برجام یک قرارداد یکپارچه است و هرگونه تغییر و اصلاح آن و یا عدم اجرای کامل تعهدات، به معنی فروپاشی آن است و با نابودی برجام تفاوتی ندارد.

شمخانی افزود: صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و مبتنی بر ظرفیت‌های دانشی و فناوری داخلی است؛ از این رو امکان بهره‌گیری از ابتکارات متعدد و متنوع را برای دست‌اندرکاران فراهم کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را برای ایجاد ثبات منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تکفیری پرداخته است؛ از این رو نمی تواند در برابر افزایش اقدامات بی‌ثبات‌کننده امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها بی‌تفاوت باشد.

شمخانی خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی هنوز متوجه پایان یافتن دوره اجرای نمایش‌های قلدرمآبانه برای ایجاد رعب و وحشت نشده است باید هزینه‌های این نفهمی را نیز پرداخت کند.

دریابان "علی شمخانی" همچنین ضمن محکوم کردن جنایت رژیم سعودی در کشتار مردم مظلوم یمن و شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: ترور رهبران سیاسی به معنای فرار از گفتگو و خارج شدن از مدار منطق و راه حل های سیاسی است.

«علی شمخانی» پیش از ظهر امروز (سه شنبه) برای شرکت و سخنرانی در نهمین نشست امنیتی که با حضور مسئولان عالی پنج قاره جهان در روسیه برگزار می شود، تهران را به مقصد سوچی ترک کرد.

کلیدواژه