شمخانی: ایران و روسیه نقش تعیین کننده ای در از میان بردن تهدید تروریسم در سوریه دارند
(last modified 1397-02-05T03:29:36+00:00 )
ثور 05, 1397 07:59 Asia/Kabul
  • شمخانی: ایران و روسیه نقش تعیین کننده ای در از میان بردن تهدید تروریسم در سوریه دارند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران سه شنبه شب در دیدار «نیکلای پاتروشف» Nikolai Patrushev، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در سوچی تاکید کرد ایران و روسیه نقش تعیین کننده ای در از میان بردن تهدید فزاینده تروریسم در سوریه دارند.

به گزارش رادیو دری، «علی شمخانی» به حضور نظامی غیر مشروع  برخی کشورها در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: این کشورها عملا در مسیر تقویت جبهه شکست خورده تروریسم تکفیری گام بر می دارند.

آمریکا و برخی از متحدانش به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند. حضور غیرقانونی واشنگتن و برخی متحدانش در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که «ترامپ» در ابتدای ریاست جموری اش اذعان کرد آمریکا عامل اصلی پیدایش گروه های ترویستی از جمله داعش در سوریه و عراق است.

«پاتروشف» نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط رو به توسعه روسیه و ایران در ابعاد مختلف، تجربه همکاری نزدیک و موثر ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم را بسیار موفق و قابل تعمیم به حوزه همکاری های سیاسی و امنیتی میان کشورهای منطقه آسیای میانه ارزیابی کرد و  اظهار داشت: برخی کشورها از موفقیت همکاری ایران و روسیه ناخرسند هستند و تلاش های همه جانبه و مشکوکی را برای ضربه زدن به این همکاری سازمان داده اند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه تصریح کرد آمریکا تلاش مستمری را برای وارد کردن ضربات اقتصادی و سیاسی به ایران و روسیه با هدف محدود سازی فعالیت های ثبات آفرین دو کشور دنبال می کند که به طور قطع نتیجه ای از آن نخواهد گرفت.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد. به دنبال آن سوریه از ایران و روسیه خواست به دمشق در مبارزه با تروریست ها کمک کنند.

کلیدواژه