روحانی: هزینه زیرپا گذاشتن برجام برای آمریکا بسیار بالاست
(last modified Wed, 25 Apr 2018 03:34:50 GMT )
ثور 05, 1397 08:04 Asia/Kabul
  • روحانی: هزینه زیرپا گذاشتن برجام برای آمریکا بسیار بالاست

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود ، بالاترین هزینه را در جهان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی در تبریز،شمال غرب ایران، با بیان اینکه "جنگ، جنگ اراده‌ها است و ناامیدی از آینده بزرگترین خطر برای یک ملت است"،تصریح کرد، سیاست خارجی موفق، بالابردن هزینه دشمن است و اگر آمریکا برجام را زیرپا بگذارد، بالاترین هزینه را برای این کشور و پایین‌ترین هزینه را برای ایران خواهد داشت.

رئیس قوه مجریه ایران گفت: با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، این کشورهمواره اعلام کرده است از برجام خارج خواهد شد اما به دلیل هزینه بالای خروج از توافق هسته ای با ایران تاکنون نتوانسته است این تصمیم را اجرایی کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود:امروز تمام کشورهای جهان به استثنای 2 کشور بر ضرورت حفظ برجام تاکید دارند و اعلام می کنند خروج آمریکا از این سند اشتباه است.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران در مسیری قدم برداشته که بزرگترین قدرت نظامی جهان و کشورهای بسیاری در قالب آن تعهد دارند،افزود: رئیس جمهوری آمریکا که به قول خودش دوشنده خوبی است، به بهانه اینکه ایران خطرناک است، کشورهای منطقه را تاراج می کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تقویت وحدت و انسجام ملی و برنامه‌ریزی دقیق برای پیشرفت و توسعه کشور را ضروری دانست و گفت:امروز در سایه اعتقادات، فرهنگ متعالی، تلاش مضاعف و تجربه 40 ساله می‌توان با ایستادگی و تدبیر از مشکلات عبور کرد.

کلیدواژه