ثور 10, 1397 14:16 Asia/Kabul
  • ایران در حوزه دفاعی و موشکی با هیچ کس مذاکره نمی کند

«محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران درخصوص مباحث دفاعی و موشکی به صراحت اعلام می کند که حاضر به مذاکره با هیچ کس نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد که کشوری حد و مرزی برایش تعیین کند، افزود: مگر ایران به فرانسه، امریکا و کشورهای دیگر می گویید که حد و مرز تسلیحات شما چه اندازه باید باشد که آنها بخواهند به جمهوری اسلامی ایران بگویند؟

«محمدباقر نوبخت» درخصوص مذاکره در مورد مباحث منطقه ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل منطقه سیاست فعالی دارد، گفت: ایران برای تامین ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم همواره اعلام آمادگی کرده است.

نوبخت همچنین درباره برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران درمورد مباحث هسته ای یک سند را می شناسند و آن سند برجام است که البته ازجانب امریکا هیچ گاه اجرایی نشد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا ، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است، اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور، تا 22 ثور 1397 فرصت دارد، تا در خصوص ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌ اند، تهران برای خروج احتمالی آمریکا از برجام آماده است و گزینه‌های متعددی برای پاسخ به این اقدام آمریکا دراختیاردارد.

 

کلیدواژه