ثور 11, 1397 08:34 Asia/Kabul
  • موگرینی در واکنش به تئاتر نتانیاهو: ایران به برجام پایبند بوده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در واکنش به نمایش تبلیغاتی جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی ضد ایران تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده است.

به گزارش ایرنا، «فدریکا موگرینی» با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 10 گزارش پایبندی ایران به برجام را تائید کرده است تصریح کرد نتانیاهو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آژانس بین المللی انرژی اتمی را تنها مرجع ناظر بر برنامه هسته ای ایران برشمرد و خاطرنشان کرد برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را در برابر دوربین تلویزیون نشان داد و مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

این ادعای نتانیاهو تکرار همان ادعاهایی است که امریکایی ها پیشتر تحت عنوان فعالیت های هسته ای گذشته ایران موسوم به pmd ساخته بودند و در توافق برجام این پرونده توسط آژانس بسته شد.

این ادعای نتانیاهو بلافاصله پس از سفر «مایک پمپئو»  وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی مطرح شد و نشان داد دست ترامپ خالی است و وی برای خروج از برجام نیازمند بهانه ای است.

نتانیاهو 6 سال پیش نیز در سازمان ملل متحد با نشان دادن یک نقاشی ادعا کرده بود ایران در حال رسیدن به خط قرمز دستیابی به بمب هسته ای است.

«ترامپ» همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است ، رژیم صهیونیستی نیز از ترامپ حمایت می کند اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهوری آمریکا است.

 

کلیدواژه