ثور 11, 1397 08:36 Asia/Kabul
  •  عراقچی: نمایش نتانیاهو بچگانه و مضحک بود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در واکنش به نمایش تبلیغاتی جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی ضد ایران تصریح کرد این نمایش بچگانه و مضحک بود.

«نتانیاهو» دوشنبه شب در یک نمایش تبلیغاتی جدید، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را در برابر دوربین تلویزیون نشان داد و مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به انباشت صدها کلاهک اتمی در زرادخانه این رژیم ادعا کرد ایران پس از امضای برجام به جهان دروغ گفته و تلاش خود برای مخفی کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی را تشدید کرده است.

این نمایش تبلیغاتی مضحک « نتانیاهو» در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی، اسناد ارائه شده از سوی نتانیاهو را  جعلی و ساختگی خواند و تصریح کرد، این حرکت نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک تئاتر طراحی شده برای تاثیرگذاری بر تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درخصوص برجام بود.

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود تا 22 ثور در خصوص ماندن یا خارج شدن آمریکا از برجام تصمیم خواهد گرفت.

ادعای نتانیاهو در خصوص تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی تکرار همان ادعاهایی است که امریکایی ها پیشتر تحت عنوان فعالیت های هسته ای گذشته ایران موسوم به pmd ساخته بودند و در توافق برجام این پرونده توسط آژانس بسته شد.

این ادعای نتانیاهو بلافاصله پس از سفر «مایک پمپئو»  وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی مطرح شد و نشان داد دست ترامپ خالی است و وی برای خروج از برجام نیازمند بهانه ای است.

نتانیاهو 6 سال پیش نیز در سازمان ملل متحد با نشان دادن یک نقاشی ادعا کرده بود ایران در حال رسیدن به خط قرمز دستیابی به بمب هسته ای است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است ، رژیم صهیونیستی نیز از ترامپ حمایت می کند اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهوری آمریکا است.

 

کلیدواژه