سنبله 21, 1395 16:03 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از برقراری آتش بس در سوریه

جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس در سوریه استقبال کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه درباره توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه از شامگاه دوشنبه (12 سپتامبر) گفت: ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک های انسان دوستانه استقبال کرده است.

قاسمی افزود: این آتش بس شامل گروه های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و گروه های تازه تاسیس انشعابی نیست و جامعه جهانی ملزم به برخورد جدی، قاطع، بدون شرط و بی وقفه با تروریسم افراطی تکفیری است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس سوریه باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروه های تروریستی درسوریه مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

قاسمی درباره ارسال کمکهای انساندوستانه در مدت برقراری آتش بس در سوریه نیز گفت: این کمکها باید بدون هیچ گونه تبعیضی به تمام مناطق این کشور بویژه مناطق تحت محاصره گروه های تروریستی که کمتر مورد توجه بوده است و سال ها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته اند، ارسال شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی همواره بر توقف جنگ و راه حل سیاسی به عنوان تنها راهکار حل بحران سوریه تاکید داشته و دارد.

کلیدواژه