باکو ادعای مربوط به انتقال اسناد هسته‌ای ایران از خاک جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد
(last modified 1397-02-15T02:24:57+00:00 )
ثور 15, 1397 06:54 Asia/Kabul
  •  باکو ادعای مربوط به انتقال اسناد هسته‌ای ایران از خاک جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد

«حکمت حاجی اف» Hikmat Hajiyev سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان جمعه شب ادعای برخی رسانه های منطقه مبنی بر انتقال اسناد ادعایی برنامه هسته ای ایران از طریق خاک جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد.

روزنامه کویتی «الجریده» اخیرا مدعی شده بود سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی اسناد برنامه هسته ای ایران را درماه ژانویه سال 2018 میلادی ، ازمسیرهای خارج از گذرگاه های مرزی به خاک جمهوری آذربایجان رسانده و سپس از مسیر هوایی به فلسطین اشغالی منتقل کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب  از در اختیار داشتن اسنادی خبر داد که به ادعای وی، نشان می دهد ایران فعالیت های هسته ای مخفی دارد.

نتانیاهو در یک نمایش تبلیغاتی، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را در برابر دوربین تلویزیون نشان داد و مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

این نمایش تبلیغاتی مضحک « نتانیاهو» در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است.

ادعای نتانیاهو در خصوص تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی تکرار همان ادعاهایی است که امریکایی ها پیشتر تحت عنوان فعالیت های هسته ای گذشته ایران موسوم به pmd ساخته بودند و در توافق برجام این پرونده توسط آژانس بسته شد.

نتانیاهو 6 سال پیش نیز در سازمان ملل متحد با نشان دادن یک نقاشی ادعا کرده بود ایران در حال رسیدن به خط قرمز دستیابی به بمب هسته ای است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است ، رژیم صهیونیستی نیز از ترامپ حمایت می کند اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهوری آمریکا است.

کلیدواژه