قاسمی: رای ضد ایرانی دادگاه آمریکایی، قربانیان 11 سپتامبر را به سُخره گرفته است
(last modified 1397-02-16T07:05:55+00:00 )
ثور 16, 1397 11:35 Asia/Kabul
  •  قاسمی: رای ضد ایرانی دادگاه آمریکایی، قربانیان 11 سپتامبر را به سُخره گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اقدام دادگاهی در آمریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای مقابله با این فرآیند غیر قانونی محفوظ می داند.

دادگاهی در جنوب نیویورک آمریکا سه‌ شنبه گذشته در حکمی غیابی و بدون ارائه مستندات، جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت بیش از شش میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 محکوم کرد.

«بهرام قاسمی» روز یکشنبه با اشاره به اینکه در شرایطی که هیچ گونه شواهد و قرائنی مبنی بر مشارکت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه 11 سپتامبر وجود ندارد، اعتراض ایران را نسبت به صدور این گونه آرای سیاسی و مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس که در گذشته نیز تکرار شده است، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهار کرد: صدور این احکام مردود و غیرقابل قبول، نه تنها نظام حقوق بین الملل، بلکه مردم آمریکا به ویژه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر 2001 را به سُخره گرفته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: طراحان این بازی های سیاسی تلاش می کنند، روند دادرسی حادثه 11 سپتامبر را برخلاف فرایندی که در داخل آمریکا و در طول این سال ها علیه مرتکبان اصلی این اقدام تروریستی به پیش برده اند، منحرف و تاریخ را همانگونه که خود می خواهند بنویسند، اما بدون تردید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

ادعای مضحک قاضی آمریکایی مبنی بر نقش داشتن جمهوری اسلامی ایران در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 آمریکا کاملا مغایر با اطلاعات مربوط به گروه تحقیق و تفحص کنگره آمریکا است.

در سال 2017 ،  28 صفحه از اطلاعات مربوط به گروه تحقیق و تفحص کنگره آمریکا که چند ماه پس از حملات 11 سپتامبر 2001 تهیه شده بود، منتشر شد. 

 

کلیدواژه