ایران: جهان، حمایت آمریکا و آلمان به عنوان توجیه‌گر و تامین کننده صهیونیست‌ها را از یاد نمی‌برد
(last modified 1403-07-26T09:11:51+00:00 )
میزان 26, 1403 13:41 Asia/Kabul
  • ایران: جهان، حمایت آمریکا و آلمان به عنوان توجیه‌گر و تامین کننده صهیونیست‌ها را از یاد نمی‌برد
    ایران: جهان، حمایت آمریکا و آلمان به عنوان توجیه‌گر و تامین کننده صهیونیست‌ها را از یاد نمی‌برد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا و آلمان به عنوان مهمترین توجیه‌گران جنایات رژیم اسرائیل، همزمان بزرگترین تأمین کنندگان سلاح‌های مرگبار به این رژیم هستند.

به گزارش رادیو دری، «اسماعیل بقائی هامانه» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، سالروز حمله هوایی رژیم‌ صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی باریکه غزه که منجربه شهادت بیش از 500 بیمار شامل زنان و کودکان زخمی شد، یادآور این است که قساوت و بی‌رحمی در صورتی که با خودشیفتگی ایدئولوژیک و مصونیت همراه شود، هیچ حد و مرزی ندارد.

بقائی هامانه، با اشاره به اینکه مردم مظلوم غزه در شب 25 میزان 1402 در بیمارستان المعمدانی پناه گرفته بودند که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونی قتل عام شدند، افزود: این اولین مورد از جنایت جنگی توسط رژیم اسرائیل در باریکه غزه در روزهای نخستین از شروع نسل‌کشی بود که با محکومیت یکصدای جامعه جهانی مواجه شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با تاکید اینکه اطمینان رژیم اشغالگر از "بی‌کیفرمانی" تضمینی حاصل از حمایت همه جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی موجب تکرار آن جنایت و جنگ گسترده‌تر ضد فلسطینیان در سراسر سرزمین مادری شان شده است، گفت: تأمین کنندگان سلاح‌های مرگبار به رژیم اسرائیل، به اندازه این رژیم همدست و شریک در ارتکاب این جنایات شنیع هستند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیست 25 سنبله 1403، بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کردند و بیماران، کادر درمانی و مردم بی پناهی که در محوطه آن پناه گرفته بودند را هدف قرار دادند.

این جنایت بیش از 500 شهید و صدها مجروح به دنبال داشت و نشان داد که بیمارستان‌ها جزو اصلی‌ترین اهداف نسل کشی رژیم صهیونیستی است.

طالبان بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را جنایت علیه انسانیت خواند

کلیدواژه