ولایتی: در صورت خارج شدن آمریکا از برجام، ایران مقابله می‌کند
(last modified 1397-02-16T13:57:22+00:00 )
ثور 16, 1397 18:27 Asia/Kabul
  • ولایتی: در صورت خارج شدن آمریکا از برجام، ایران مقابله می‌کند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: در صورت خارج شدن احتمالی آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایط موجود، پاسخ می دهد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی»  مشاور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز یکشنبه در بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره پاسخ ایران به آمریکا در مساله برجام افزود: دست ایران برای هر نوع تصمیمی که برای مساله هسته ای می گیرد، باز است و آمریکایی ها می توانند این موضوع را امتحان کنند.

ولایتی افزود: آمریکایی ها اگر بخواهند از برجام عقب بنشینند و یا یک بازی سیاسی دیگری درآورند که ایران از بهره ای که استحقاق آن را دارد محروم شود، حتما جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایطی که آمریکایی ها می خواهند تحمیل کنند مقابله و آنان را پشیمان خواهد کرد.

مشاور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل مساله اصلی منطقه را موضوع فلسطین دانست و گفت: متاسفانه همانطور که در اوایل قرن بیستم بعضی از خائنان منطقه با نظر انگلیسی ها در جهت اشغال فلسطین توسط صهیونیستها همراهی کردند امروز نیز برخی از مرتجعین منطقه، مشخصاً رژیم سعودی با آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس همکاری می کنند.

ولایتی گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، کامل کردن اشغال قدس بوده که قبله اول مسلمانان و متعلق به جهان اسلام است، ولی آنها با بعضی کارهای حاشیه ای که در منطقه انجام می دهند، جهان اسلام و فلسطینیان نمی گذارند آب خوش از گلوی اسرائیلی ها و صهیونیست ها پایین برود.

مشاور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد: اسرائیل و رژیم صهیونیستی بدون تردید رو به زوال است و با دخالت هایی که در سوریه و سایر کشورها دارد، این سقوط اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت.

کلیدواژه