روحانی : برجام مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است
(last modified Mon, 07 May 2018 03:37:22 GMT )
ثور 17, 1397 08:07 Asia/Kabul
  • روحانی : برجام مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی که مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است، قابل تغییر نخواهد بود.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع پرشکوه مردم نیشابور،استان خراسان رضوی،شمال شرق ایران، افزود: آن‌هایی که فکر می‌کنند با زور و فشار و تهدید می‌توانند ملت بزرگ ایران را تسلیم کنند، اشتباه می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به دنیا اعلام کرده است به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، تصریح کرد: اگر ایران سلاح هسته‌ای نمی‌سازد به‌ خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای اندیشمندان و فرهیختگان و رهبری  دینی است؛ نه اینکه، چون کشورهای استعماری فشارآوردند و یا می‌خواهند فشار وارد کنند. رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از علوم هسته‌ای که در مسیر صلح آمیز است برای برق، پزشکی، کشاورزی و بهداشت و درمان استفاده می کند، بنابراین به‌دنبال تهدید جهان و منطقه نیست و کشورهای استعماری هم بدانند که نمی‌توانند ملت بزرگ ایران را تهدید کنند چرا که مردم ایران هشت سال در دفاع مقدس ایستادند.

روحانی گفت: ملت ایران در مسیر ایستادگی و قدرت ملی و در مسیر تحول و پیشرفت، دست به دست هم داده و این مسیر را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اسلام، ​دین و انقلاب، سختی و رنج مردم را نمی‌خواهند،تصریح کرد: اسلام، دین منطق است و باید  با کمک هم در مسیر پیشرفت و در مسیر آبادانی کشور حرکت کرد.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه ایران از صادرکنندگان بنام فولاد به جهان و اروپا است، افزود:افتتاح مجتمع فولاد خراسان در نیشابور نشان داد این استان ظرفیت قطب صنعتی شدن کشور را دارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و شماری از اعضای کابینه ، امروز یکشنبه در آغاز سفری دو روزه وارد استان خراسان رضوی شدند.

بهره برداری از 41 طرح اقتصادی و عمرانی با هزینه 40 هزار میلیارد ریال از برنامه‌های رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سفر به استان خراسان رضوی است. 

کلیدواژه