ثور 17, 1397 14:34 Asia/Kabul
  •  روحانی: القای ایران‌هراسی، دروغ و توطئه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران به جهان ثابت کرد که القاء نگرانی راجع به ایران و ایران‌هراسی دروغ و توطئه بوده و استفاده ایران از بمب هسته‌ای، توطئه تبلیغاتی علیه ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حسن روحانی» روز دوشنبه در مراسم افتتاح 436 طرح عمرانی و اقتصادی در استان ،خراسان رضوی،شمال شرق ایران، با بیان اینکه توهم و نگرانی کاذب برخی ها از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای رفع شده است، اظهار کرد: ایران این نگرانی را به طور کامل در برجام رفع کرده‌ و برجام اطمینان کامل می‌دهد که ایران در پی سلاح هسته‌ای نیست.

رئیس جمهوری ایران، افزود: هدف اصلی آمریکا در طول سال‌های گذشته محدود کردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران بوده، اما ملت ایران با قدرت در برابر آنان می ایستد چنانچه در 40 سال گذشته هم ایستاده است.

روحانی،  با بیان اینکه امروز تنها آمریکایی‌ها به دنبال برهم زدن برجام هستند ، گفت: اگر امروز آمریکایی‌ها برخلاف تعهد خود گامی بردارند، افکار عمومی و دولت‌های جهان همه آمریکا را ناقض عهد می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: ایران تصمیمات لازم را برای صورت‌های مختلف برخورد آمریکا با برجام در نظر دارد و اگر آمریکا خطایی کند، بعدها پشیمان شده و متوجه می‌شود که اشتباهی استراتژیک انجام داده است.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: ملت ایران با تمام قدرت و توان در برابر اهداف آمریکا خواهد ایستاد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است، پس از بدعهدی های مکرر این کشور در اجرای برجام، مطابق با قانون مصوب کنگره تا 22 ثور در خصوص ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند.  

 

کلیدواژه