ایران آماده پاسخگویی به خروج آمریکا از برجام است
(last modified Wed, 09 May 2018 09:42:30 GMT )
ثور 19, 1397 14:12 Asia/Kabul
  •  ایران آماده پاسخگویی به خروج آمریکا از برجام است

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام، گفت: شرایط و امکاناتی داریم که ایران را برای هرگونه پاسخگویی به آمریکا آماده کرده است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: ایران به تعهد خود بر اساس برجام متعهد بود، اما آمریکا ثابت کرد که بدعهدی می کند و نمی شود به تعهدات این کشور اعتماد کرد.

وزیر کشور ایران، با بیان اینکه اگر رفتار اروپایی ها در قبال حفظ برجام درچارچوب موضع گیری آنها باشد، ایران روابط خود را ادامه خواهد داد، تاکید کرد: مسائل موشکی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز، گفت: ایران اکنون در یک موضع قوی و مقتدری قرار دارد و جهان از نظر حقوقی و افکار عمومی همراه ایران است و امروز آمریکا تنهاتر از هر روز دیگر است.

«حسینعلی امیری» ­معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران هم با بیان اینکه موضع «دونالد ترامپ» ملت ایران را متحدتر و منسجم تر کرد، افزود: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و این کشور در برابر جامعه جهانی ، مقررات قانونی و حقوق بین الملل را نقض کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با ادعای بی نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی اساس ضد ایران، فرمان خروج کشورش از برجام را امضاء کرد. اقدام یکجانبه آمریکا درحالی است که پنج کشور دیگر امضا کننده برجام و بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود را از این توافقنامه بین المللی اعلام کرده اند.

 

کلیدواژه