ثور 20, 1397 09:20 Asia/Kabul
  • دانشگاهیان ایران اظهارت توهین‌آمیز رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند

اساتید، دانشجویان و تشکل های دانشجویی با برگزاری تجمع های اعتراضی، اظهارت سخیف رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند.

اساتید و دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های مختلف شهر تهران روز چهارشنبه مقابل محل سفارت پیشین آمریکا (لانه جاسوسی) در تهران تجمع کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

دانشگاهیان شهر تهران همچنین حمایت همه جانبه خود را از بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره برجام اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه های علامه طباطبایی و صنعتی امیرکبیر ایران نیز روزچهارشنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر با برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه های خود، سخنان توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و خارج شدن این کشور را از توافق بین المللی برجام محکوم کردند.

جمعی از دانشگاهیان، جوانان و خانواده‌های شهدا در مشهد (شمال شرق ایران) نیز روز چهارشنبه در اعتراض به خروج آمریکا از برجام، تجمع و بر اجرای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواجهه با آمریکا تاکید کردند.

شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایران نیز در بیانیه ای از مردم ایران اسلامی دعوت کرد تا در تظاهرات مردمی ضد آمریکایی که پس از اقامه نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته در سراسر کشور برگزار می شود، شرکت کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با ادعای بی نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی اساس ضد ایران، فرمان خروج کشورش از برجام را امضاء کرد؛ اقدام یکجانبه آمریکا درحالی است که پنج کشور دیگر امضا کننده برجام و بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود را از این توافقنامه بین المللی اعلام کرده اند.

کلیدواژه