محمدجواد لاریجانی: ایران دیگر الزام حقوقی و قانونی برای رعایت برجام ندارد
(last modified 1397-02-20T06:07:00+00:00 )
ثور 20, 1397 10:37 Asia/Kabul
  • محمدجواد لاریجانی: ایران دیگر الزام حقوقی و قانونی برای رعایت برجام ندارد

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ایران در واکنش به خارج شدن آمریکا از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر هیچ گونه الزام حقوقی و قانونی برای رعایت برجام ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد جواد لاریجانی» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران افزود: با خروج آمریکا از برجام، به طور رسمی در این پیمان بین المللی «نقض عهد» اتفاق افتاد، اگرچه قبلاً نیز آمریکا با بدعهدی های فراوان از آن خارج شده بود.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران تصریح کرد: حتی در شرایطی که آمریکا از برجام خارج نشده بود، شرکت های خارجی با ایران بسیار محتاطانه و با قدم‌های کوچک کار می‌کردند و بانک‌های اروپایی نیز عمدتاً با ایران کارنمی کردند.

لاریجانی، همچنین درباره واکنش اولیه ایران به خروج آمریکا از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران باید موقتاً تمام سیستم‌های نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعم از نیروی انسانی و همچنین امکانات الکترونیک را تعلیق کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با ادعای بی نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی اساس ضد ایران، فرمان خروج کشورش از برجام را امضاء کرد؛ اقدام یکجانبه آمریکا درحالی است که پنج کشور دیگر امضا کننده برجام و بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود را از این توافقنامه بین المللی اعلام کرده اند.

کلیدواژه