ثور 20, 1397 10:54 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امورخارجه ایران: آمریکا پشیمان خواهد شد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: آمریکا از اقدام خود در خروج از برجام پشیمان خواهد شد.

«بهرام قاسمی» روز پنج شنبه در ارزیابی از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج از برجام گفت: مردم جهان یک پیام بسیار روشن و مهمی را بار دیگر از هیات حاکمه آمریکا و به خصوص آمریکای ترامپ دریافت کردند و آن اینکه آمریکا، کشوری قابل اعتماد نیست که جهان و دیگر ملل و کشورهای دیگر بتوانند به تعهدات و وعده‌های آمریکا و حتی تفاهم هایی که انجام می‌دهد، اعتماد کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: هیات حاکمه آمریکا نشان داد که توجهی به نقش سازمان ملل متحد و مصوبه شورای امنیت این سازمان ندارد و این یک توهین به سازمان ملل متحد و تمامی اعضای عضو این نهاد بین المللی است.

قاسمی، درباره دستور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به وزارت امورخارجه برای انجام مذاکره با طرف‌های اروپایی و روسیه و چین طی هفته‌های آینده نیز گفت: ایران همچنان که در گذشته به طور مرتب و به خصوص در ماه‌های اخیر با اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا در تماس بود، طی روزها و هفته‌های آینده نیز تماس‌های خود را با جدیدیت بیشتر  دنبال کرده و شرایط جدید را مورد کنکاش و واکاوی مجدد قرار می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: ایران با تمام توان در جهت شکوفایی و پیگیری جدی اقتصاد مقاومتی که می‌تواند به افزایش توانمندی‌های بنیان‌های اقتصادی ایران کمک کند، ادامه خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با ادعای بی نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی اساس ضد ایران، فرمان خروج کشورش از برجام را امضاء کرد؛ اقدام یکجانبه آمریکا درحالی است که پنج کشور دیگر امضا کننده برجام و بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود را از این توافقنامه بین المللی اعلام کرده اند.

کلیدواژه