ثور 21, 1397 10:53 Asia/Kabul
  • رحمانی فضلی: بدعهدی آمریکا در برجام برای ایران پیروزی است

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که بدعهدی آمریکا در برجام برای ایران پیروزی است، گفت: تمام کشورهای اروپایی حق را با ایران دانسته و آمریکا را به بدعهدی متهم کردند که این اقتداری برای جمهوری اسلامی است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در همایش مبلغان ماه رمضان در قم (جنوب تهران) افزود: ایران در موضع قدرت قرار دارد و به تکنولوژی‌های پیشرفته دست یافته است که دشمن از این می‌ترسد.

در همین حال؛ «اسماعیل جبارزاده» معاون سیاسی وزیر کشور ایران نیز با بیان اینکه آمریکا با این رفتار ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ اعتماد کند، گفت: وقتی آن‌ها به‌راحتی از یک قرارداد بین‌المللی خارج می‌شوند، هیچ ملت و دولت دیگری نمی‌تواند با آن‌ها وارد مذاکره شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در اقدام یکجانبه‌ای، روز سه‌شنبه (8 مه) با ادعای بی‌نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی‌اساس ضد ایران، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد.

«فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ، بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق‌نامه هسته‌ای تاکید کرد؛ همچنین انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

کلیدواژه