ثور 21, 1397 11:19 Asia/Kabul
  • قاسمی: حملات اسرائیل به سوریه مصداق ذات سلطه جویی رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت: این حملات اقدامی تجاوزکارانه و مصداق روشنی از ذات سلطه جویی، بحران طلب و دروغ مدار رژیم صهیونیستی است.

جنگنده ها، توپخانه و تانک های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر چندین بار مناطق مختلف سوریه را هدف قرار داده اند.

اسرائیل همواره برای حمایت و پشتیبانی از تروریست ها، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نمی تواند ثبات، امنیت و آرامش منطقه را برتابد، تصریح کرد؛ اسرائیل امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی ثبات تر بودن منطقه تعریف کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  سکوت کشورها و مجامع بین المللی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را مشوق وچراغ سبزی به این رژیم برای ادامه رفتارهای تجاوزگرانه اش برشمرد و گفت: دفاع مشروع و متقابل در برابر اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل،  حق دولت و ملت مقاوم سوریه است.

قاسمی خاطرنشان کرد، دولت و ملت سوریه در 7 سال گذشته در برابر حملات بیرحمانه مسلحانه و سفارشی گروه های تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از متحدان منطقه ای آنها ایستاده اند و نقشه های آنها نقش بر آب کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: اسرائیل با حمله به سوریه تلاش می کند شکست های سنگین تروریست های دست پرورده خود را جبران کرده و موازنه را به سود این گروه های رو به زوال تغییر دهد اما موفق نخواهد شد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش سوریه اخیرا با کمک نیروهای محور مقاومت توانست شهر «بوکمال» در جنوب استان «دیرالزور»، شرق سوریه (آخرین مقر اصلی تروریست های داعش) را آزاد کند.

با آزادسازی بوکمال، حضور تروریست‌های داعش در سوریه تنها به بیابان و دشت‌های اطراف استان‌های «دیرالزور» و «حمص» محدود  شده است.

کلیدواژه