ثور 22, 1397 07:51 Asia/Kabul
  • نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل؛ محکومیت حمایت اسرائیل از تروریست‌ها

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها را در منطقه ازجمله در سوریه محکوم کرد.

«غلامعلی خوشرو» روز جمعه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، نوشت: دلایل کافی برای حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی در منطقه وجود دارد. 

خوشرو، این نامه را درباره تحولات 10 فوریه گذشته به دبیرکل سازمان ملل نوشته است. در این روز؛ پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند جنگنده اف‌- 16 رژیم صهیونیستی را نزدیک «الجلیل» در جولان ساقط کرد.  رژیم صهیونیستی مدعی است حمله هوایی 10 فوریه به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی‌اشغالی بوده است. 

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه به گوترش تصریح کرد: بر خلاف ادعاهای ساختگی رژیم صهیونیستی، پهپاد موردنظر نه مسلح بوده و نه قصد درگیری داشته یا عازم مأموریتی برای حمله به جایی بوده است.

خوشرو تاکید کرد: ایران بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خود را محفوظ می‌داند و از شورای امنیت می‌خواهد با محکوم کردن اقدامات تجاوزگرانه و درخواست از رژیم اسرائیل برای متوقف کردن ماجراجویی‌های خطرناک و دامن زدن به رفتارهای تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه، به مسئولیت‌های خود عمل کند. 

نماینده ایران در سازمان ملل، در این نامه به حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه هم اشاره کرده است و نوشت: حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، مصداق نقض آشکار حاکمیت سوریه بوده و خلاف معاهدات بین‌المللی است.

نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد: امروز، حامیان اصلی گروه‌های تروریستی برای انتقام گرفتن بابت شکست‌های مکرر تروریست‌ها و بهتر کردن اوضاع به نفع آنها مستقیماً به اراضی سوریه حمله می‌کنند.

کلیدواژه