روحانی: ایران مصمم به تعمیق روابط با همسایگان از جمله ترکمنستان است
(last modified 1397-02-22T10:12:46+00:00 )
ثور 22, 1397 14:42 Asia/Kabul
  •  روحانی: ایران مصمم به تعمیق روابط با همسایگان از جمله ترکمنستان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تهران مصمم است روابط خود را با همه همسایگان از جمله ترکمنستان به عنوان یک کشور دوست و برادر، در همه عرصه های مورد علاقه، توسعه و تعمیق بخشد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «رشید مردوف»  وزیر امور خارجه ترکمنستان در تهران، اجرای سریع توافق های دوجانبه را در راستای منافع دو ملت برشمرد و گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط ایران و ترکمنستان نیست و ضروری است که این روابط در همه عرصه ها توسعه یابد.

روحانی با تاکید بر اجرای توافق های دوجانبه در زمینه سواپ انرژی، انتقال برق، تقویت همکاری ترانزیتی، فعال کردن خطوط راه آهن و جاده و ارائه تسهیلات و توسعه همکاری تجاری افزود: شرکتهای ایرانی آماده ارائه خدمات فنی – مهندسی به ترکمنستان و اجرای طرحهای مرتبط از جمله احداث اتوبان ها و خطوط جاده ای در این کشور هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین توسعه همکاری علمی، دانشگاهی و شرکتهای فعال در عرصه فناوری های  نوین بین ایران و ترکمنستان را ضروری خواند و از رئیس جمهوری ترکمنستان برای سفر به ایران دعوت کرد.

«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی بین دو ملت ایران و ترکمنستان اظهار کرد: عشق آباد برای تحکیم و تعمیق روابط خود با تهران، اراده بسیار مستحکمی دارد و خواهان انعقاد قراردادهای بلندمدت با ایران در همه زمینه های مورد علاقه است.

 

کلیدواژه