ثور 23, 1397 09:39 Asia/Kabul
  • ظریف: روابط چین و ایران همیشه خوب و مثبت بود

وزیر امورخارجه ایران، گفت: روابط چین و ایران همیشه خوب و مثبت بوده و بعد از برجام از حساسیت بالایی برخوردار شده است.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در بدو ورود به پکن با «دنک لی» مدیر کل آسیای غربی و شمال آفریقا وزارت امورخارجه چین دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امورخارجه ایران و مدیر کل آسیای غربی چین با  تاکید بر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بر حفظ برجام و حراست از آن تاکید کردند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران برای رایزنی و تبادل نظر درباره برجام با مقامات چین و بررسی امکان تداوم این توافق در صورت تضمین منافع ملت ایران، صبح امروز یکشنبه وارد چین شد.

وزیر امورخارجه ایران قرار است با «وانگ یی»  وزیر امورخارجه چین درباره برجام دیدار و گفت و گو کند.

وزیر امورخارجه ایران بر مبنای دستور العمل رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران، از شنبه شب سفر فشرده ای را به چین، روسیه و بلژیک آغاز کرد و در ایستگاه اول امروز یکشنبه با مقامات چینی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وزیر امورخارجه ایران، سپس از پکن راهی مسکو می شود و پس از رایزنی با مقامات روسی، روز سه شنبه با حضور در بروکسل در نشستی با حضور وزیران امورخارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت می کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 18 ثور، با تکرار اتهام‌های بی‌اساس ضد ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را طی سه تا شش ماه آینده اعلام کرد.

 

کلیدواژه