روحانی: سیاست منطقه‌ای ایران، حفظ امنیت، ثبات و مبارزه با تروریسم است
(last modified 1397-02-23T10:54:52+00:00 )
ثور 23, 1397 15:24 Asia/Kabul
  • روحانی: سیاست منطقه‌ای ایران، حفظ امنیت، ثبات و مبارزه با تروریسم است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، سیاست منطقه ای تهران را حفظ امنیت، ثبات و مبارزه با تروریسم عنوان کرد و گفت: ایران از اینکه توانسته‌ به دولت و ملت عراق کمک کند تا داعش را از پای در آورند و مردم این کشور در امنیت و آرامش پای صندوق‌های رأی بروند، خرسند است.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در تهران، خارج شدن یک طرفه آمریکا از برجام را اقدامی خلاف اخلاق، عرف و مقررات بین‌المللی دانست و اظهار کرد: عهدشکنی آمریکایی ها نشان می‌دهد که آنها به تعهدات خود پایبند نیستند و نمی‌توان به آنان اعتماد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر ضرورت کمک به ملت‌هایی که از حقوق‌شان محروم شده‌اند، افزود: جای تأسف است که مردم فلسطین، 70 سال ظلم و جنایت را تحمل کردند و رژیم اشغالگر صهیونیستی، همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

روحانی، همچنین روابط ایران و سریلانکا را مثبت و دوستانه ارزیابی و بر ضرورت تلاش در راستای ارتقاء همه جانبه مناسبات بویژه همکاری‌ مشترک تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

«مایتریپالا سیریسنا»Maithripala Sirisena  رئیس جمهوری سریلانکا نیز در این نشست، گسترش روابط و همکاری‌ اقتصادی تهران و کلمبو را در راستای ارتقاء سطح مبادلات تجاری و رسیدن به شکوفایی اقتصادی ضروری خواند و حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایران در اجرای پروژه‌های سریلانکا را خواستار شد.

سیریسنا تصریح کرد: سریلانکا هرگز موافق اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه ایران نیست و معتقد است قدرت‌های جهانی باید درباره سیاست‌های خود در قبال ایران تجدیدنظر کنند.

رئیس جمهوری سریلانکا همچنین با اشاره به اینکه امروز دشمنان ملت‌ها به بهانه حقوق بشر علیه استقلال کشورها توطئه می‌کنند، اظهار کرد: همه کشورها باید در احقاق حقوق‌شان آزاد بوده و بتوانند آزادانه از حق خود دفاع کنند.

کلیدواژه